Haberler > EKONOMİ >Türkiye, perakende satışlarda Avrupa'yı solladı

AA muhabirinin Eurostat ve Türkiye İstatistik Ofisi'nden (TÜİK) derlediği verilere göre, perakende satış hacmi Türkiye'de eylül ayında bir önceki aya göre yüzde 0,2 artarken, Avro Bölgesi'nde yüzde 0,6, AB'de ise yüzde 0,3 azaldı.

Türkiye'de gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 1,6 , gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç)  ise yüzde 1,4 artarken, Avro Bölgesi'nde gıda içecek ve tütün satışlarında yüzde 0,6, AB'de ise yüzde 0,5 oranında azalma görüldü. Gıda dışı satışlarda Avro Bölgesi'nde yüzde 0,1 oranında düşüş yaşanırken, AB'de ise yüzde 0,3 oranında bir artış gerçekleşti.

Geçen yılın aynı ayına göre, perakende satış hacmi Avro Bölgesi'nde yüzde 0,3 , AB'de ise yüzde 0,8 oranında artarken, Türkiye geçen yılın aynı ayına göre, yüzde yüzde 9,2 artış gerçekleştirerek Avro Bölgesi ve AB'ye açık ara fark attı.

Türkiye ise gıda dışı satışlarda yıllık bazda yüzde 14,3 artış sağlayarak, burada da  hem Avro Bölgesi'ne hem de AB'ye açık ara fark attı.

Avrupa'da perakende satışlarda aylık bazda en fazla düşüş gösteren ülkeler Portekiz ( 6,2), Slovenya ( 4) ve İspanya (2,5( olurken, en fazla artış gösteren ülkeler ise yüzde 3,1 ile Lüksemburg, yüzde 1,6 ile Polonya oldu.



19.11.2013

Yorumlar

Bu Habere Ait Yorum Bulunmamaktadır.
İsminiz
E-Mail
Cevabınız


Parlametre
Serbest Kürsü

Anket

Türkiye'nin Dış Politikasını Olumlu Seyirde Güçlendirecek Ana Unsur Nedir ?
Yankı Dostluk Platformu
  • Facebook'ta Yankı Dergisi
  • Twitter'da Yankı Dergisi
  • Youtube'ta Yankı Dergisi